Recruitment Marketing

Recruitment Marketing ondersteunt recruiters op dezelfde wijze als marketing de sales ondersteunt. Het vergroot de instroom van geschikte kandidaten (job branding) en versterkt je naam en imago op de arbeidsmarkt (employer branding). Onze recruiters helpen jouw vacatures in te vullen en je positie te versterken. Recruitment marketing fungeert als een katalysator en magneet, waardoor je zichtbaarheid en aantrekkingskracht toenemen bij de juiste doelgroep. Hierdoor vergroot je de kans op reacties op vacatures en breng je waardevolle mensen binnen je organisatie.

Wat betekent Recruitment Marketing voor jou en jouw organisatie?

Wanneer jij aantrekkelijk en goed zichtbaar bent op de arbeidsmarkt dan ga je ervaren dat vacatures steeds sneller worden ingevuld, met betere kandidaten en tegen lagere kosten. Zelfs de vacatures die altijd erg lastig bleken en vaak lang open stonden, zullen door het inzetten van recruitment marketing geen hoofdpijndossier meer worden. Bij relatief eenvoudige vacatures kun je met recruitment marketing de vacature beter ‘richten’ waardoor je betere reacties krijgt. Met behulp van recruitment marketing bereik jij de juiste mensen en pak je de regie over jouw eigen werving.

Reden voor HR uit besteden

Er zijn veel goede redenen voor het outsourcen van HR. Allereerst kunt u blijven focussen op uw business. Andere redenen zijn:

  • Kostenbesparing door efficiënte inzet van HR
  • Toegang tot breed HR advies
  • Flexibititeit (HR wanneer u het nodig heeft) en continuïteit
  • Focus op kernactiviteit

Wanneer is het interessant om Recruitment Marketing in te zetten?

Zelfs als je maar één vacature per jaar hebt dan nog kun je met een job branding campagne beter de mensen bereiken die je wil bereiken. Wanneer je elk jaar wel een paar vacatures hebt en hier ook lastige vacatures bij zitten, bijvoorbeeld als je in een branche actief bent waarin goede kandidaten schaars zijn, dan adviseren wij je om naast job branding ook altijd employer branding in te zetten. Op deze manier bouw je structureel aan jouw werkgeversmerk én een goede eigen talentpool.